Uw top 5 Rss

Laatste recensies Rss

gepubliceerd op 25 maart 2015  over White Bird in a Blizzard
Met deze boekverfilming keert trashpopart-filmer Araki lekker nostalgisch terug naar de '80s, waardoor hij zijn geliefkoosde verknipte tieners op zijn favoriete deuntjes kan etaleren. Je waant je zelf terug 16 wanneer hij je met Cocteau Twins, New Order, The Jesus and Mary Chain, The Cure, This Mortal Coil en Depeche Mode bestookt. Dit alles drapeert hij rond de verdwijning van de desperate housewife van dienst Eve(Eva Green, een wel zeer ravissante huisvrouw!) terwijl haar tienerdochter(Shailene Woodley wordt groot) zich verliest in haar eerste sexcapades, onder het oog van een apathische vader en een wiet-rokende boy next door. (De schrale settings en lijzige cast doet je soms aan Van Sant's 'Paranoid Park'-zonder-skaters denken.) Een fijne maar net iets te oppervlakkige prent voor deze Araki-fan.

gepubliceerd op 21 maart 2015  over The Divergent Series: Insurgent
Net zoals bij de eerste film uit de Divergent-reeks, krijg je opnieuw waar voor je geld. Het verhaal zit goed, de special effects zijn super, de emoties zijn opnieuw redelijk diepgaand (voor het genre). De film boeit van begin tot het einde. Wie de avonturen van Tris en Four al eerder kon smaken, zal zeker en vast smullen van "Insurgent"

gepubliceerd op 7 maart 2015  over Wild
Zoals de trailer al aangeeft, is "Wild" een roadmovie, waarbij het hoofdpersonage Cheryl Strayed zowel fysiek als psychisch een enorm traject aflegt. Is dit een blockbuster met special effects? Nee, het is een mooi, menselijk en bij momenten aangrijpend relaas (bovendien nog gebaseerd op een waargebeurd verhaal). De beelden zijn prachtig en de acteerprestaties sterk (de 2 Oscarnominaties waren volgens mij terecht). Een pareltje voor de liefhebbers van het genre.

gepubliceerd op 3 maart 2015  over Mad Max 2 : The road warrior
Met deze tweede Mad Max zette Mel Gibson(nog maar 24 dan!) zich voor het eerst op de amerikaanse kaart: als de Road Warrior in een apocalyptische woestijn-western toont hij zich met weinig woorden aan een groot publiek (de link met Clint Eastwood's 'Mr.Nobody' wordt al eens gemaakt). Met een zeer basic script en slechts een handvol acteurs slaagt George Miller er toch weer in om een attractieve actiefilm rond te krijgen. De ellenlange truck-chase op het einde is best vergezocht maar daarom niet minder spannend. Van het het beste 80's actie-entertainment, nu nog steeds genietbaar.

gepubliceerd op 3 maart 2015  over Precious
Een zwaar op de maag liggend drama over een getto-meisje dat echt alle kansen ontnomen wordt om er ooit weg te geraken. De familiale miserie is beenhard, haar toekomst al gehypothekeerd voor ze er aan kan beginnen. Controversiele portrettering van de zwarte onderlaag in de USA, maar clichés worden clichés omdat ze waar zijn natuurlijk. Mo'nique won in de US voor haar duivelse-moeder-act zelfs meerdere awards, terwijl men in Europa massaal struikelt over de hoek waar Lee Daniels het gezin in duwt. Door er niet naar te kijken gaat het natuurlijk niet weg: dat niet alle zwarten in de puree zitten weten we immers sinds de Cosby's, toch?

De actiefste users van het moment

9 recensies
4 recensies